22 februari, 2013

Sålt sista fonderna

Tryckte idag Sälj på de sista fonder jag har kvar vilket kommer ge pengar att köpa 2 eller 3 nya poster till Penga Eken. Fonderna har gått allt annat än bra och pengarna växer mycket mer om jag själv tar kontroll på dem. Avgifterna på fonderna är ju inte små heller. Swedbanks Allemandsfond har 1.42% och deras Rysslandsfond hela 2.42%. De pengarna behåller jag hellre själv. Hur som helst så har fonderna återhämtat sig så pass mycket att jag kan ta förlusten och gå vidare. Läxan lärd.

Följande fonder sålde jag.
Allemansfonden var den största posten eftersom mina föräldrar har månadssparat via Allemandsfonder under många år. De andra köpte jag 2008 för att inte supa upp alla mina sparpengar när jag flyttade till Gotland för att plugga. Fonderna dök sen i värde och har idag inte återhämtat sig. Men jag har i alla fall mer pengar än om jag hade spenderat dem på kårpuben. :)

Vart pengarna ska investeras är jag inte riktigt 100% säker på...

Intel Corporation- INTC blir nog en av posterna eftersom både Intel och dollarn är låga just nu. Annars så tycker jag att Penga Eken behöver mera svenska aktier. Bankerna är ju starka men kurserna har ju sprungit iväg uppåt. Kinnevik känns också lite intressant. Jag får fundera på hur jag ska göra. Tar ju några dagar innan pengarna från fonderna finns på kontot.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar