27 september, 2011

Aktieköp; Ratos B

Idag blev min andra affär på Stockholmsbörsen ett faktum när jag slog till och köpte Ratos B. Ratos har jag haft ögonen på sedan förra månaden och nu när jag kände att priset låg rätt så kände jag att det inte fanns någon anledning att vänta. Då jag hade en känsla av att börsen skulle gå uppåt under dagen så jag ville göra affären så snabbt som möjligt. Jag avvaktade för att se hur marknaden reagerade direkt efter öppningen och sedan slog jag till på priset 80.90 SEK.

Börsen gick sedan upp men mycket mer än vad jag trodde. Det blev börsrally och OMXS30 slutade på hela +6.22%!! Men detta visar bara på hur osäkert läget är och jag är glad över att vara en långsiktig investerare för jag tror man annars måste ha nerver av stål för att överleva den närmsta tiden.

Jag har även uppdaterat min portfölj på bloggen med dagens affär. Till helgen blir det månadsrapport för september och kanske lite funderingar runt vad det blir för investeringar nästa månad.

Investera lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar